W tym roku fiberco, a do 2025 r. nowy bank Orange

W tym roku Orange kończy bowiem program budowy infrastruktury o zasięgu 5 mln gospodarstw domowych. Przedstawiciele grupy deklarują co prawda chęć kontynuacji inwestycji, ale już bez tak nadzwyczajnego CAPEX jak do tej pory. Zwłaszcza, że operator będzie wkraczał na coraz trudniejsze i coraz mniej atrakcyjne inwestycyjnie obszary, oraz że od kilku lat nie wypłaca dywidendy, czego nie lubią akcjonariusze inwestorzy – sprawa niebagatelna dla notowanej na giełdzie spółki.

Stąd pomysł na dopuszczenie do światłowodowego projektu nowych partnerów: instytucji finansowych, czy innych telekomów. To zaś wymaga utworzenia podmiotu, do którego bezpośrednio będzie należała infrastruktura.

Kontynuacja budowy linii optycznych z pewnością będzie elementem zaktualizowanej strategii Orange Polska na lata 2021-2023, którą spółka ma przedstawić w tym roku. Po spotkaniu z władzami Grupy Orange można wnosić, że silny nacisk w strategii polskiej spółki zostanie położony także na rynek B2B, przychody z którego wzrosły w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2019 r. o 25 proc. – co podkreślał w swojej prezentacji Ramon Fernandez. Inny kierunek rozwoju, miły sercom szefów Grupy Orange, to rynek finansowy.

Informacje

Komisje Oddziałowe

Linki

Kontakt z nami