Monitoring w pracy? Tylko na podstawie aktów prawa wewnątrzzakładowego

W dniu 25 maja w życie weszła ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018, poz. 1000). Art. 111 ustawy wprowadził zmiany do Kodeksu pracy. Zmiany te polegają na dodaniu nowych art. 22'2 i 22'3 regulujących zasady wprowadzania i stosowania monitoringu w pracy.

Art. 222 Kodeksu pracy reguluje zasady wprowadzania i stosowania monitoringu za pomocą rejestracji obrazu. Zgodnie z Kodeksem, monitoring taki może być stosowany tylko w określonym w przepisie §1 celu, a mianowicie do zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, ochrony mienia, kontroli produkcji, zachowania tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę. Monitoring może obejmować teren zakładu pracy lub teren wokół zakładu pracy.

Monitoring nie może obejmować pomieszczeń sanitarnych, szatni, stołówek oraz palarni lub pomieszczeń udostępnianych zakładowej organizacji związkowej, chyba że stosowanie monitoringu w tych pomieszczeniach jest niezbędne do realizacji celu określonego powyżej i nie naruszy to godności oraz innych dóbr osobistych pracownika, a także zasady wolności i niezależności związków zawodowych, w szczególności poprzez zastosowanie technik uniemożliwiających rozpoznanie przebywających w tych pomieszczeniach osób.

Informacje

Komisje Oddziałowe

Linki

Kontakt z nami