Podczas zebrania Komisji Oddziałowej NSZZ "Solidarność" Pracowników Telekomunikacji w Krakowie w dniu 22 czerwca 2015r. omówiono następujące zagadnienia:

1. Informacja z WZD Członków w Lubniewicach, informacja na temat spółki LubSol.
2. Komisja Socjalna w GTP.
3. Informacja na temat Grupy OPL.
4. Informacja na temat  Eltel Networks i Work Servis.
5. Omówienie planu wycieczki do Lwowa 25-27.09.2015r.
6. Sprawy bieżące.
7. Wolne wnioski.

At. 1. Informacja z WZD Członków w Lubniewicach, informacja na temat spółki LubSol.
W dniach 12-13 czerwca w Lubniewicach miało miejsce spotkanie członków NSZZ „Solidarność”  zrzeszonych w Sekcji Krajowej Pracowników Telekomunikacji. Z KO  Kraków w spotkaniu uczestniczyły trzy koleżanki z OCS. W trakcie zjazdu odbyło się szkolenie z zakresu prawa pracy. Odbyły się także zawody sportowe.  Członkowie związku mieli również możliwość konsultacji i uzyskania porady prawnej z zakresu prawa pracy. Drugiego dnia zjazdu odbyły się spotkania Komisji Międzyzakładowej Pracowników Telekomunikacji i Rady Sekcji Krajowej Pracowników Telekomunikacji NSZZ „Solidarność”. W trakcie spotkania w dniu 12-13 czerwca br. w Lubniewicach przewodnicząca Elżbieta Pacuła wystąpiła z inicjatywą organizacji spotkań z członkami związku i pracownikami objętymi działaniem SKPT NSZZ „Solidarność”, które planowane są od września br.

Informacja na temat spółki LubSol.
Spółka „LubSol” , której 100% właścicielem jest OMPT NSZZ solidarność  została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sadowym 21.09.2011r. Została powołana głównie dla umożliwienie wypoczynku w jej zasobach w Lubniewicach rodzinom członków związku. Prowadzi także działalność komercyjną. Ponieważ zainteresowanie pobytem w domkach kempingowych w Lubniewicach nie jest zbyt duże i głównie ma miejsce w sezonie, spółka nie jest rentowna i Komisja Międzyzakładowa nosi się z zamiarem zbycia tej spółki.

At. 2. Komisja Socjalna w GTP.
Podobnie jak w OPL, także w OCS został wprowadzony decyzją Zarządu Regulamin Gospodarowania Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych. Osobami uprawnionymi do korzystania ze świadczeń Funduszu są:

  1. pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w pełnym i niepełnym wymiarze czasu pracy oraz uprawnieni członkowie ich rodzin,
  2. emeryci i renciści objęci opieką socjalną oraz uprawnieni członkowie ich rodzin.

Pracownicy mogą otrzymać raz na dwa lata dodatek do urlopu wypoczynkowego, przysługującego na dany rok kalendarzowy, trwającego co najmniej 14 dni kalendarzowych. W Krakowie działa Zespół Opiniujący, który zbiera się najczęściej raz w miesiącu. Najbliższe jego spotkanie odbędzie się 5 lipca. Jeśli wysokość przyznanego świadczenia ( zapomoga)  nie satysfakcjonuje pracownika lub emeryta, to może odwołać się od takiej decyzji. Do uprawnień Komisji Socjalnej, obradującej w Warszawie należy rozpatrywanie odwołań od decyzji odmownej udzielenia świadczenia przez komórkę socjalną - bez względu na rodzaj świadczenia.

At.3. Informacja na temat Grupy OPL.
Aktualnie w OPL oraz OCS trwa proces podwyżkowy. Pracownik ma możliwość odwołania się od decyzji o wysokości podwyżki lub jej braku po otrzymaniu informacji od przełożonego. W przypadku podjęcia decyzji o odwołaniu się od decyzji podwyżkowych rekomendowane jest złożenie odwołania do dnia 15 lipca, wzorem lat poprzednich  w formie:

  • pisemnej – pismo przesyłane na adres Orange Kancelaria HR,
  • elektronicznej - na adres e-mail: * Centrum Administracji Kadrowej.

Odpowiedzi udziela Centrum Administracji Kadrowej. Zwracamy uwagę, iż brak odwołań lub ich niewielka ilość świadczy o akceptacji procesu podwyżkowego. Tym samym zamyka drogę do weryfikowania procesu podwyżkowego przez Związek.

Certyfikacja COPC w OCS.
Zarząd OCS podejmuje działania mające na celu min. certyfikację obsługi CRM w Krakowie przez COPC. COPC, czyli Customer Operations Performance Center, to wiodąca na świecie organizacja zajmująca się zarządzaniem operacyjnym i udoskonalaniem procesów w centrach obsługi klienta typu call center. Ustala standardy mierzenia efektywności oraz satysfakcji klienta, które mają bezpośrednie przełożenie na poprawę lojalności klientów - w podnoszeniu jakości świadczonych usług. Pracownicy sceptycznie podchodzą do tego procesu, ponieważ uważają, że nie da się wszystkich obowiązujących w CRM procedur odpowiednio zwymiarować. Kolejnym problemem, który bardzo mocno denerwuje pracowników CRM jest tryb ustalania harmonogramów czasu pracy w OCS, tzw. grafikowanie. Zastrzeżenia zgłaszane przez pracowników i NSZZ „Solidarność” do tej pory są aktualne i wymagają dalszych interwencji.

At.4. Informacja na temat  Eltel Networks i Work Servis.
W dniu 18 czerwca br. odbyło się w Siedzibie Komisji we Wrocławiu spotkanie przedstawicieli pracowników ELTEL Networks S.A., na którym omówiono m.in. aktualną sytuację firmy, występujące problemy pracownicze, BHP i spór zbiorowy. Zebrani ustalili dalsze działania Związku w przypadku nie spełnienia przez Pracodawcę żądania dotyczącego wzrostu wynagrodzeń. Spotkanie mediacyjne w tej sprawie odbędzie się w dniu 2 lipca br.

Work Service
Został  wprowadzony nowy Regulamin Pracy Work Service S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Pracę nad regulaminem trwały dość długo i udało się wprowadzić do zaproponowanej przez pracodawcę wersji regulaminu szereg zmian. Obowiązującą wersję regulaminu prześlę pracownikom Work Service w najbliższym czasie.

At.5. Omówienie planu wycieczki do Lwowa 25-27.09.2015r.
Odpowiadając na oczekiwania członków związku, planujemy we wrześniu zorganizować trzydniową wycieczkę do Lwowa i okolic. Warunkiem udziału w wycieczce jest posiadanie ważnego paszportu. Wycieczka dojdzie do skutku, gdy zgłosi się co najmniej 35 osób. Wtedy KO podejmie decyzję o dofinansowaniu wycieczki oraz podejmie decyzję o podpisaniu umowę z biurem turystycznym.

At.6. Sprawy bieżące. 
Ustalenia dotyczące pomocy prawnej dla członków związku we współpracy z Solkartą. Umowa zostanie sfinalizowana po zebraniu indywidualnych ankiet od zainteresowanych członków NSZZ „Solidarność”. Ankiety te rozesłałem do zainteresowanych. Oczekuję na odesłania mi wypełnionych oryginałów ankiet.

Real Estate.
Omówiono sytuację panującą w tej firmie. - Ponieważ sytuacja finansowa w tej firmie się poprawia, planowane jest podjęcie negocjacji płacowych.

Zapomoga.
Wpłynęło pismo od członka związku z Leasing Team o zwrot kosztów za obsługę kancelaryjną w związku ze sprawą sądową. Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta na najbliższym zebraniu KO.

Stefan Kopeć
Przewodniczący KO