NexoTech - nowe otwarcie

W dniu  13 października we Wrocławiu miało miejsce spotkanie Zarządu NexoTech z przedstawicielami OMPT NSZZ "Solidarność".
Spotkanie zostało zorganizowane w celu przedstawienia nowego Zarządu i wstępnie obranej strategii dla Spółki. Prezes Zarządu przedstawił rozwój Spółki jako najważniejszy priorytet. Zdefiniowano kluczowe obszary do poprawy wśród, których znalazły się : poprawa komunikacji, obudowanie zaufania zarówno w kontaktach międzyludzkich jak również OPL oraz poprawa efektywności i jakości wykonywanych prac .

Podkreślony został posiadany potencjał firmy opierający się na doświadczeniu i kompetencjach ludzi aktualnie zatrudnionych w Spółce, gwarantujące powodzenie jej rozwoju. Przyjęty model biznesowy zakłada zbudowanie roli „Gospodarza Terenu” obejmującego zarówno działania inwestycyjne / utrzymaniowe i dostarczania usług. Pozwoli to na zwiększenie odpowiedzialności i proaktywności działań osób za nie odpowiedzialnych.

Zasygnalizowano, iż w związku z nowymi potrzebami konieczne jest wspólne opracowanie nowych regulacji obowiązujących w firmie tj. Regulaminu Pracy, Wynagradzania, a także stworzenia nowych możliwości dla Pracowników. 

Nowy system motywacyjny ma być sprawiedliwy, transparentny, spójny i zrozumiały, oparty na jednolitych zasadach obowiązujący na wszystkich strefach działania Spółki. Strona związkowa wskazywała bowiem na zbyt dużą dowolność w GT, w niektórych brak premii, w innych otrzymuje ją tylko część pracowników. Przedstawiciele związku podtrzymali utrzymanie dotychczasowych korzystnych dla pracowników zapisów w regulaminach, wyrażając jednocześnie gotowość do dyskusji gdy pojawią się propozycje pracodawcy. Wspomniano o konieczności wdrożenia polityki w zakresie wykorzystywania sprzętu służbowego w celach prywatnych (w tym samochodów służbowych) oraz konieczność kompleksowego rozwiązania sprawy mycia samochodów, aby nie obciążał on pracowników.

Zauważono konieczność dywersyfikacji portfela oferowanych usług wykraczających poza współpracę z OPL.

Szeroko omówiono poruszone przez stronę związkową zagadnienia umowy i sposobu rozliczenia Spółki NexoTech S.A. z OPL, w tym kwestii filtrowania zleceń. Zwrócono uwagę na trudności w realizacji zadań, wskazując na znaczne obciążenie pracowników, również  w soboty i niedziele, na co ma wpływ m.in. zbyt małe zatrudnienie oraz wskazał na złe rozwiązanie przy korzystaniu z auta zamiennego, co obciąża pracowników. Poruszono również problem zwiększenia obciążenia pracowników poprzez dodatkowe zadania i diagnostykę – zmiana procedur powodującaa przekazywanie do partnera nowych zadań bez rekompensaty finansowej.

Prezes Zarządu poinformował, iż zostały rozpoczęte rozmowy w zakresie zmiany warunków pracy rozumianych jako: poprawy komunikacji, zbudowaniu zespołów, zwiększeniu zaangażowania oraz potencjalnej adaptacji procesów pracy określonych przez OPL, zmiany organizacji  i rozkładu godzin pracy.

Zwrócono uwagę na problemy z planowaniem urlopów.

Ponadto przedstawiciele OMPT zwrócili uwagę, że spadające zatrudnienie odbija się negatywnie na poziomie świadczonych usług na rzecz klientów OPL oraz warunkach pracy pracowników NexoTech.

W odpowiedzi na pytanie dotyczące zwiększenie zatrudnienia ponownie podkreślono, iż jest zgoda oraz aktualnie trwają działania zmierzające do dostosowania poziomu etatów do wymaganego, dzięki czemu będzie łatwiej osiągnąć postawione cele oraz wyeliminować tak dużą ilość godzin nadliczbowych.  Spółka podejmie również działania zmierzające do przejęcia pracowników z firm podwykonawczych w swoje struktury – kierując się pozytywnymi aspektami finansowymi. Jako wsparcie dopuszcza się pracę z podwykonawcami w postaci firm zewnętrznych oraz samozatrudnieniu z inicjatywy osób zainteresowanych.

Dyrektor Finansowy przedstawił ogólną sytuację finansową, która pozwala na dalsze działania operacyjne i zapewnił o stabilności finansowej Spółki

Informacje

Komisje Oddziałowe

Linki

Kontakt z nami